Tarptautinė plėtra

Jei ketinate plėsti savo verslą, natūralu, kad žvilgsnį kreipiate į naujas rinkas. Tam, kad galėtumėte įgyvendinti savo planus, jums reikia sisteminio požiūrio: nuo pirminio strategijos svarstymo iki rizikos vertinimo.

Įgykite žinių ir sudarykite planą

  • Kodėl tarptautinė plėtra?

    Kai kalbame su įmonėmis, veikiančiomis tarptautinėje rinkoje, jos nurodo daug priežasčių, kodėl priėmė sprendimą plėstis. Kai kurias į priekį veda noras sparčiau augti; kitos nori pasiekti masto ekonomiją, trečios siekia išlikti svarbiomis esamoje rinkoje.

    Galimybių yra daug ir jei ketinate verslą plėsti į užsienį, verta žinoti, koks strateginis tikslas skatina jus tai daryti. Taip geriausiai pastebėsite progas ir iššūkius, kurie gali turėti įtakos jūsų tikslams.

  • Ką būtina įvertinti?

    Rinkdamiesi rinkas plėtrai, įvertinkite rinkos dydį, jūsų rizikos apetitą ir sektorių, kuriame veikiate. Geriausia, kai rinka pasirenkama remiantis gilumine duomenų analize, siekiant rasti geriausią galimą derinį tarp to, ką jūsų verslas siūlo, ir rinkoje esančių galimybių.

    Svarbu atsižvelgti tiek į makroekonomines sąlygas (tokias kaip ekonominis augimas ir politinis stabilumas), tiek į konkrečių sektorių analizę.

     

    Galimybės ir grėsmės

    Ką turėtumėte daryti:

    • Konsultuotis dėl vietinėje rinkoje esančių procedūrų ir reguliavimo.
    • Nustatyti plėtros tikslus ir įsitikinti, kad visoje įmonėje jie suprantami vienodai.
    • Apsvarstyti su vietine rinka susijusius potencialius iššūkius ir būdus jiems įveikti.
    • Apsvarstyti įvairias plėtros strategijas, siekiant pasirinkti geriausiai tinkančią jūsų verslui.
    • Skirti vietinę rinką išmanančius darbuotojus.

    Ko turėtumėte vengti:

    • Žengti į rinką be reikiamo pasiruošimo.
    • Neįvertinti kultūrinių skirtumų.
    • Daryti prielaidą, kad jūsų produktas naujoje rinkoje automatiškai patirs tokią pačią sėkmę kaip ir namų rinkoje.
    • Veikti neturint plano B.
    • Nuvertinti tinkamos integracijos svarbą.
  • Pirkti, kurti nuo nulio ar susirasti partnerį?

    Pasirinkus tarptautinę plėtrą, verta apsvarstyti, kurį kelią į rinką rinktis. Kalbant bendrai, egzistuoja trys pasirinkimo galimybės: pirkti įmonę, kurti nuo nulio arba susirasti partnerį.

    Visi trys variantai turi savo pranašumų ir trūkumų. Įmonės pirkimas gali būti trumpiausias kelias į rinką, suteikiantis galimybę pasinaudoti sinergija su esamu verslu. Antrinės įmonės steigimas suteikia jums visišką kontrolę ir geresnę galimybę išlaikyti savo verslo kultūrą. Kita vertus, partnerystė gali suteikti lankstumo ir sumažinti rizikas.

     

    Galime jums padėti visuose šio kelio etapuose

    • Gaukite vietines konsultacijas 12-oje rinkų.
    • Sužinokite jums tenkančią valiutinę riziką ir valdykite ją.
    • Optimizuokite savo pinigų srautus tarptautiniu mastu įvairiomis valiutomis.
    • Gaukite ūkio šakos ir rinkos analizes.
    • Lengvai atlikite mokėjimus.
    • Stebėkite visų įmonės kortelių turėtojų išlaidas.
    • Pasinaudokite lizingo galimybėmis visose Šiaurės šalyse.

Paruoškite savo įmonę

  • Susipažinkite su vietos įstatymais ir teisės aktais

    Vietos įstatymai ir teisės aktai yra ta sritis, kurią būtina gerai išmanyti. Turėtumėte užtikrinti, kad tai, kaip ketinate vykdyti savo verslą, ir jūsų teisinė struktūra atitinka šalies, į kurią ketinate plėstis, įstatymus.

    Veikiant vietinėje rinkoje taip pat svarbu žinoti, kaip jūs verslas apsaugotas, jei jo atžvilgiu būtų imtasi teisinių veiksmų. Kiek laiko truks išspręsti ginčus su vietiniais partneriais?

    Jei samdote darbuotojus užsienyje, turite atsižvelgti į atitinkamos šalies darbo santykius ir darbo sutartis reglamentuojančius įstatymus, įskaitant teisės aktus ir rekomendacijas dėl darbuotojų pensijų sąlygų. Tas pats taikytina pajamų ir pelno mokesčiams.

  • Pasirūpinkite finansavimu

    Įeinant į naują rinką paprastai reikia investicijų, tačiau tinkamos kapitalo struktūros pasirinkimas gali sudaryti sunkumų. Finansavimas skolintu kapitalu reiškia, kad esama nuosavybė nėra sumažinama, o finansavimas nuosavu kapitalu naujai įmonei gali suteikti daugiau laiko ir lankstumo. Galime jums patarti, kaip rasti jūsų verslui geriausią sprendimą.

    Galime jums padėti visuose šio kelio etapuose

    • Gaukite vietines konsultacijas 12-oje rinkų.
    • Žinokite jums tenkančią valiutinę riziką ir valdykite ją.
    • Optimizuokite savo pinigų srautus tarptautiniu mastu įvairiomis valiutomis.
    • Gaukite ūkio šakos ir rinkos analizes.
    • Lengvai atlikite mokėjimus.
    • Stebėkite visų įmonės kortelių turėtojų išlaidas.
    • Pasinaudokite lizingo galimybėmis visose Šiaurės šalyse.

Jūsų verslas keliasi į užsienį

  • Pasirinkite banką, su kuriuo bendradarbiausite

    Paprastai verslui aktualu bendradarbiauti su banku, kuris tuo pačiu išmano vietinę rinką bei gali pasiūlyti tarptautinę bankininkystės platformą savo klientams. 

    Plėsdami verslą į naujas rinkas atsakykite į keletą klausimų, susijusių su būsimu finansų partneriu:

     

    • Kokia yra jums aktualios šalies mokėjimų struktūra?
    • Kuriems darbuotojams reikės kredito kortelės?
    • Ar įmonės pinigų srautai yra optimalūs?
    • Kaip turėtumėte spręsti likvidumo klausimus?
    • Kaip galite pasiekti palūkanų normų optimizavimą ir apsidrausti nuo valiutų kursų svyravimų?

      Galime jums padėti visais šiais klausimais. Visą informaciją apie sąskaitas realiuoju laiku matysite mūsų vieningoje bankininkystės sistemoje.  Daugiau apie „Danske eBanką" skaitykite čia.

  • Integracija

    Kad ir kokio banko paslaugomis naudotumėtės, naujosios įmonės finansai ir administravimas turėtų būti integruoti su esamos.

    Turėtumėte priimti strateginį sprendimą, kaip valdysite įmonę. Viskas priklauso nuo to, kaip labai ketinate kontroliuoti naująją organizaciją, bei kaip greitai norite įgyvendinti integraciją. Verta pasiruošti integracijos planą ir aprašyti procesus.

    Integracijos plane turėtų būti numatyti procesai (pvz., likvidumo valdymas ir įmonės išteklių planavimo sistemos) ir darbuotojai (žmogiškųjų išteklių sistemos). Tikėtina, kad pradiniu laikotarpiu prireiks ir papildomų investicijų į darbuotojus arba konsultantus. Dažnai ši investicija padeda valdyti rizikas integruojant verslo administravimo funkcijas.

  • Suvokite kultūrinius skirtumus

    Plečiantis į kaimynines rinkas neretai neįvertinami kultūriniai šalių skirtumai. Bendraudami su vietinėmis valdžios institucijomis taip pat galite susidurti ir su biurokratiniais skirtumais. Siekdami sumažinti rizikas ar išvengti papildomų išlaidų, turėtumėte įvertinti kultūrinius skirtumus iš anksto.

    Kultūriniai skirtumai gali sukelti ne tik iššūkius. Tai yra proga tobulinti savo veiklą, produktus ar verslo valdymo modelį. Praktika ypač veiksminga, jeigu perkeliate dalį darbuotojų iš naujosios rinkos dirbti į pagrindinę organizaciją.   


  • Organizaciniai pokyčiai

    Apsvarstykite, ar tarptautinė plėtra turės įtakos pagrindinės jūsų organizacijos valdymui. Pavyzdžiui, kai kuriuose ūkio sektoriuose nauja rinka turi įtakos tiekimo grandinei. Plėtra leidžia įvertinti, ar pagrindinės organizacijos veikla vis dar yra optimali.

  • Darbuotojų mokymai

    Plėtra naujose rinkose gali reikšti, kad jums reikės pakelti savo darbuotojų kompetencijas į naują lygį. Tai gali reikšti įvairius dalykus, pradedant nuo apskaitos mokymų, baigiant kalbos kursais pardavimų vadovams. Kalbant apie naują organizacijos dalį, dažnai tenka parengti išsamų pristatymą apie jūsų įmonės veiklą, procesus, kultūrą ir istoriją.

    Visa tai reikia apsvarstyti vykdant plėtrą.

  • Vertinimas ir plėtra

    Dabar laikas įsivertinti. Kaip vyksta jūsų tarptautinė plėtra? Ar tai buvo tinkama strategija, ar verslo plane padarytos prielaidos buvo teisingos? Ką išmokote, ką galėtumėte panaudoti ateityje?

    Galime jums padėti atlikti palyginamąją ir konstruktyvią analizę, kuri rodo kelią pirmyn ir siūlo patobulinimo būdus.

Jums taip pat gali būti aktualu