Šią savaitę Lisabonoje vykstančios konferencijos metu surengtuose Europos paslaugų centrų apdovanojimuose (angl. – Shared Services & Outsoucing Excellence Awards – Europe) pripažinimą pelnė Vilniuje veikiantis „Danske Bank“ Globalių paslaugų centras. Organizacijos specialistų sukurtas sprendimas pinigų plovimo prevencijai pelnė antrąją vietą pažangiausių automatizacijos sprendimų kategorijoje. Taip pat antroji vieta pelnyta geriausios paslaugų centro komandos kategorijoje už jos sukurtą mokymų programą, padedančią ugdyti pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos specialistus.

Tarptautinį apdovanojimą pažangiausių automatizacijos sprendimų kategorijoje pelnęs „Danske Bank“ Globalių paslaugų centras įvertintas už Lietuvos specialistų sukurtą efektyvų mašininio mokymosi sprendimą pinigų plovimo prevencijai. Šis sprendimas padeda užtikrinti greitą ir patikimą klientų bei kitų sandorių šalių patikrinimą, nagrinėjant viešai prieinamą informaciją. Pavyzdžiui, žiniasklaidoje skelbiamų tekstų analizė padeda rasti ir patikrinti svarbią informaciją, kuri galimai nebuvo pateikta bankui ar atsakingoms institucijoms. Jeigu šį darbą atlieka žmogus, tai – laikui ir resursams imlus procesas. Tačiau į darbą pasitelkus robotą, procesas vyksta efektyviau – greičiau ir tiksliau.

„Siekiame teikti kuo geriausias patirtis savo klientams, o tai reikalauja inovatyvaus požiūrio į teikiamas paslaugas ir su jais susijusius procesus. Siekiant juos padaryti kuo efektyvesnius, skaitmenizacija yra vienas aukščiausių prioritetų. Robotams atliekant pasikartojančias rutinines užduotis, darbuotojai gali susikoncentruoti į kitus procesus, padedančius sukurti daugiau pridėtinės vertės“, – sako Rosita Vasilkevičiūtė, „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė.

Minėtai užduočiai atlikti pasitelkus robotą, jos atlikimo laikas jau sutrumpėjo 25 proc. Šiuo metu kuriami patobulinimai, ilgainiui procesą padės sutrumpinti net 60 proc.

Inovacijų ekosistema

Kuriant viešai prieinamus tekstus analizuojantį robotą, į komandą susibūrė įvairių sričių specialistai: su didžiaisiais duomenimis (angl. – big data) dirbantys mokslininkai, programuotojai ir pan. Per penkias dienas jie sukūrė ir ištestavo prototipą, o pagal šį ir buvo sukurtas dabar naudojamas sprendimas. Tam, kad jis būtų realiai pritaikytas praktikoje, prireikė vos penkių mėnesių. Be to, šį sprendimą savo veikloje nesudėtingai gali pritaikyti ir kitos Globalių paslaugų centro komandos.

„Organizacijos viduje nuolat skatiname iniciatyvų kilimą iš apačios į viršų – siekiame palaikyti tokią inovacijų ekosistemą, kad kiekvienas darbuotojas galėtų generuoti naujas idėjas ir jomis dalintis. Todėl geros idėjos greitai gauna savo srities profesionalų paramą ir tampa vidinių pokyčių akceleratoriais. Būtent galimybė prisidėti prie reikšmingų pokyčių, prie nuolatinio procesų tobulinimo motyvuoja darbuotojus, kurių net 90 proc. sudaro Y ir Z kartų atstovai“, – sako R. Vasilkevičiūtė.

Taip pat antrąją vietą europiniuose apdovanojimuose padėjusi pelnyti mokymų programa padeda operatyviai paruošti stiprius pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos specialistus. Didelį indėlį kuriant šią mokymų programą, naudojamą visose „Danske Bank“ grupės šalyse, įnešė Lietuvoje dirbantys specialistai.

„Danske Bank“ Globalių paslaugų centre per metus darbuotojai sugeneruoja apie 1000 nuolatinio tobulėjimo idėjų ir sukuria apie 60 naujų robotų, padedančių efektyvinti procesus.

2012 m. Lietuvoje įsteigtas Globalių paslaugų centras yra strateginis „Danske Bank“ grupės finansinių operacijų ir nebankinių paslaugų centras.