Kai bendradarbiavimas su kolegomis ar komandinis darbas yra strategiškai svarbūs visos organizacijos sėkmei, o darbdavys sudaro tam tinkamas sąlygas, hibridiniu
 būdu dirbantiems yra daugiau priežasčių didesnę dalį savo darbinių veiklų planuoti biure. Tokios įžvalgos pateiktos pagal tarptautinę darbo vietos efektyvumo vertinimo sistemą „Leesman“ apklausus beveik 1600 „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojų. Remiantis jomis, technologijų ir paslaugų centras patenka tarp vos 3,4 proc. visame pasaulyje aukščiausiai įvertintų biurų. Su 82,5 „Leesman“ indeksu jis taip pat yra tarp 30 geriausiai per visą šio tyrimo istoriją įvertintų darbo vietų. 

Darbuotojų produktyvumui svarbus bendruomenės jausmas 

„Danske Bank“ Lietuvoje „Leesman“ tyrimą atliko 2019 ir 2022 metais su tikslu palyginti darbo vietos poveikį pasitenkinimui darbu ir produktyvumui. Tyrimai atlikti dar dirbant keliose skirtingose lokacijose Vilniaus mieste ir po pilno persikėlimo į naują biurų miestelį sostinės Žvėryno mikrorajone. „Užklupus pandemijai, neplanuotai apklausa tapo ir efektyviu įrankiu įvertinti, kaip biurai atlieka savo funkcijas ir pildo jiems keliamus reikalavimus ekstremaliomis sąlygomis.“ – sako „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro administracijos vadovas Vilius Lukauskas. 

„Pagal darbuotojų biure praleidžiamą laiką, kuris siekia apie 40 proc. viso darbo laiko, esame panašūs į kitus hibridiniu būdu dirbančius rinkos dalyvius.“

 Apžvelgiant abiejų apklausų rezultatus pastebėta, kad po pandemijos išaugo komandų ir individualus darbuotojų produktyvumas. Anot V. Lukausko, tam įtakos turi ne tik fizinė darbo aplinka, bet ir joje kuriamas bendruomenės jausmas.Kadangi organizacijos komandos yra įsikūrusios 8-iose šalyse, hibridinis darbas joms – ne naujiena. Jau projektuojant naujus biurus, pasak V. Lukausko, buvo galvojama, kaip juos padaryti patogius skirtingą darbą atliekantiems darbuotojams, skatinančius jų produktyvumą bei kūrybiškumą. 

„Pagal darbuotojų biure praleidžiamą laiką, kuris siekia apie 40 proc. viso darbo laiko, esame panašūs į kitus hibridiniu būdu dirbančius rinkos dalyvius. Vis tik nuolat ieškome atsakymų į klausimus, kaip darbuotojams parodyti komandinio darbo vienoje fizinėje lokacijoje naudą ir privalumus, skatinti darbuotojus dažniau rinktis darbą biure kartu su tiesioginiais vadovais planuojant savo darbinę savaitę, didinti jų įsitraukimą, kaip išlaikyti ir stiprinti darbuotojų motyvaciją“, – teigia V. Lukauskas. 


Darbuotojai turi daugiau priežasčių savo darbą planuoti biure

„Leesman“ tyrimo rezultatai rodo, jog bendroms veikloms svarbias fizines sąlygas, tokias kaip įvairaus dydžio susitikimų kambariai, juose įdiegta audio vizualinė įranga, darbo vietų rezervavimo sistema bei patogi komunikacija su kolegomis, „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojai išskiria kaip pilnai atitinkančias jų poreikius ir viršijančias lūkesčius. „Susitikimų kambarius pritaikėme įvairių komandų poreikiams: bandome užtikrinti, kad vienodą efektyvumo lygį išlaikyti galėtų tiek gyvai susitinkančios, tiek hibridinius skambučius organizuojančios komandos“, – teigia V. Lukauskas. 

„Darbuotojų produktyvumui ir savijautai darbe neužtenka modernaus, patogaus biuro – svarbi bendra infrastruktūra, atliepianti jų poreikius ir padeda taupyti laiką.“
Daugiau nei trečdaliu per pandemijos metus išaugo ir darbuotojų pasitenkinimas ir poilsiui skirtomis erdvėmis. „Darbuotojų produktyvumui ir savijautai darbe neužtenka modernaus, patogaus biuro – svarbi bendra infrastruktūra, atliepianti jų poreikius ir padeda taupyti laiką. Kurdami darbo aplinką naujuose biuruose, įgyvendinome tokias idėjas, kurios skirtos ne tik darbui, bet ir poilsiui, neformaliems susitikimams ir veikloms. Pavyzdžiui, miestelyje veikia sporto klubas, įrengta studija muzikos užsiėmimams ir tinklalaidžių įrašams, poilsio, pogulio ir vaikų kambariai, erdvės maisto gaminimui su komanda. Darbuotojai gali pasinaudoti sauso drabužių valymo, IT raštingumo ir sporto užsiėmimų vaikams ir kitomis paslaugomis“, – dalinasi V. Lukauskas.


Dažniausia priežastis likti darbui namuose – kelionei sugaištamas laikas 

Vykdant apklausą, „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojų taip pat buvo klausiama, kas juos dažniausiai skatina dirbti iš namų. Pagrindinės priežastys, dėl kurių dalį savo darbo laiko darbuotojai praleidžia namuose, susijusios su vykimu į biurą ir iš jo, tam skiriamu laiku ar išlaidomis – šią priežastį kaip pagrindinę nurodė 46 proc. apklaustųjų. 

12 proc. apklausoje dalyvavusiųjų įsitikinę, kad namie yra produktyvesni ir todėl nevyksta į biurą. „Kolegos, dirbantys prie individualių užduočių, kurios reikalauja didelio susikaupimo, įprastai į tai atsižvelgdami planuoja ir savo darbo savaitę. Jei dienos darbai individualūs – dažniau lieka namie ir taip išlaiko didesnį produktyvumą, o jei planuose daug komandinių užduočių – dažniau vyksta į biurą“, – komentuoja V. Lukauskas. 

Iš kitos pusės, tarp priežasčių vykti į biurą, o ne likti ir dirbti namuose, pirmoje vietoje atsidūrė susitikimas su komandos kolegomis. Dėl to darbą biure renkasi 48 proc. apklaustų „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojų. Kitos dažniausiai nurodytos priežastys buvo biuro komfortabilumas, pusryčiai ir pietūs čia įrengtoje valgykloje bei noras atitrūkti nuo namų rutinos.

„Matome, kaip sėkmingai ir kitos organizacijos diegia panašius ar analogiškus sprendimus, taip keldamos kokybės kartelę rinkoje – o teigiamas poveikis atsispindi ir darbuotojų apklausose, ir darbo rezultatuose“

„Darbuotojams suteikiame finansinę paramą, skirtą įsirengti patogią darbo vietą namuose. Visgi pastebime, kad darbas namuose kol kas neatstoja tų naudų, kurias suteikia biuras: komandinis darbas ir mokymasis vieniems iš kitų efektyvesnis susitikus gyvai, skirtingos biuro erdvės darbuotojams leidžia ir susikaupti, ir pailsėti, o papietauti čia neretai užsuka net ir darbo dieną namuose suplanavę kolegos. Matome, kaip sėkmingai ir kitos organizacijos diegia panašius ar analogiškus sprendimus, taip keldamos kokybės kartelę rinkoje – o teigiamas poveikis atsispindi ir darbuotojų apklausose, ir darbo rezultatuose“, – teigia V. Lukauskas. 

 „Danske Bank“ „Leesman“ apklausas atlieka nuo 2017 m. 2022 m. lapkričio-gruodžio mėnesiais atliktoje „Leesman“ apklausoje iš viso dalyvavo 1596 technologijų ir paslaugų centro Lietuvoje darbuotojai, 2019 m. apklausoje – 1432.