Daugiau darbo iš namų ir daugiau virtualių susitikimų – COVID-19 patirtis, kai 19 000+ „Danske Bank“ Grupės darbuotojų išleidome iš biuro dirbti į namus, nuo šiol turės ilgalaikį poveikį mūsų darbo principams ir kartu padės užtikrinti gerą klientų patirtį. Nepaisant to, kad jau buvome pripratę retkarčiais dirbti nuotoliniu būdu, karantino laikotarpiu pastebėjome dar labiau padidėjusį darbuotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą papildomai atsiradusiu lankstumu.

 

„Ši patirtis įrodė, kad virtualiojoje darbo vietoje yra tiek neišnaudoto potencialo, kurį turime ištirti ir panaudoti, kad ateityje sukurtume patrauklesnę ir lankstesnę darbo vietą, kartu išsaugodami įkvėpimą, energiją ir socialinį ryšį, kurį sukuria priklausymas fizinei komandai ir aplinkai“, – sako „Danske Bank“ generalinis direktorius Chris Vogelzang. 


Pirmos išmoktos pamokos

  Dar didesnis darbuotojų įsitraukimas

  • Darbuotojų Lietuvoje įsitraukimo lygis karantino laikotarpiu ūgtelėjo 4 proc.

 

  Daugiau žmonių teikia pirmenybę susitikimams internetu
  • Šiaurės šalyse 20 proc. padaugėjo klientų, kurie ateityje teiktų pirmenybę susitikimams su mumis internetu

 

  Klientai patenkinti susitikimais internetu

  • 8,7/10 yra vidutinis klientų pasitenkinimo susitikimais internetu 2020 m. kovo mėnesį, (vs. 8,5 vasarį)

 

  Mažiau kelionių lėktuvu

  • 2020 m. kovą lėktuvu keliavome 93 proc. mažiau, palyginti su 2019 m. kovu

 

  Stresą patiria mažiau darbuotojų
  • 50 proc. mažiau stresą patiriančių darbuotojų (šaltinis: „Finansforbundet“)

 

 

Darbas iš namų 1–2 dienas per savaitę ir investicijos į daugiau skaitmeninių įrankių  

„Danske Bank“ suteiksime darbuotojams galimybę dirbti iš namų vieną ar dvi dienas per savaitę ir užtikrinsime, kad visi vidiniai susitikimai būtų prieinami per „Skype“ nuorodas ir nereikalautų fizinio dalyvavimo. Taip pat, investuosime į naujas skaitmeninio bendradarbiavimo priemones bei platformas.

 

Visa tai – vos keletas iš numatytų iniciatyvų, kadangi „Danske Bank“ pradėjome projektą, kurio tikslas – išanalizuoti visas COVID-19 krizės pamokas ir jas panaudoti kuriant lankstesnę ir skaitmeninę darbo vietą. 

 

„Pastarieji mėnesiai mus tikrai išmokė, kad darbas – ne vieta, o veikla. Ketiname išanalizuoti daug įvairių iniciatyvų ir sprendimų, tačiau jei norime matyti ilgalaikius pokyčius, turime pradėti jau dabar ir paprašyti visų savo kolegų bendradarbiauti. Todėl dabar labai aiškiai suvokiame, kad nors visuomenė pamažu grįžta į tam tikrą normalumą, turėtume išlaikyti kai kuriuos naujus įpročius ir lankstumą, susijusį su darbu iš namų, ir natūralu, jog pirmenybę turėtume teikti virtualiems susitikimams ir bendradarbiavimui, o ne kelionėms“, – sako Frans Woelders, „Danske Bank“ COO.  

 

 

Pirmos iniciatyvos kuriant virtualesnę darbo vietą

  Galimybė dirbti iš namų
  • Galimybė darbuotojams dirbti iš namų 1–2 dienas per savaitę, suderinus su savo vadovais

 

  Visada suteikiama galimybė prisijungti virtualiai
  • Vidiniai susitikimai visada privalo turėti galimybę prisijungti virtualiai, nesijaučiant „atskirtam“

 

  Daugiau įrankių ir platformų
  • Daugiau bendradarbiavimo įrankių ir platformų, įgalinančių skaitmeninę darbo vietą, pvz., „Microsoft Teams“ 

 

Darbuotojų įtraukimas kuriant ateities darbo principus

 

Be kitų pokyčių, pagal šį projektą numatoma keisti „Danske Bank“ biurų įvairiose šalyse patalpas, įrengiant daugiau komandinių erdvių ir darbo centrų fiziniams susitikimams, idėjų generavimui ir pan., ir mažiau į individualias darbo vietas, kadangi daugiau darbuotojų tam tikrą laiką dirbtų nuotoliniu būdu.

 

„Žinome, kad vis virtualesnė darbo vieta kelia savų iššūkių ir klausimų, kuriuos reikia nustatyti ir spręsti, taip pat turime užtikrinti, kad mūsų kolegos turėtų tinkamų įrankių, įgūdžių ir įrangos dirbti iš kelių vietų“, – teigia Frans Woelders.

 

Todėl projekto eigoje nuolat rinksime darbuotojų perspektyvas ir idėjas – tiek per internetines apklausas, tiek tiesiogiai kalbantis su kolegomis.