Spalio 9–11 dienomis praūžė virtualus „Danske Bank“ hakatonas „Future workplace“ (liet. „Ateities darbo vieta“). Visą savaitgalį dalyviai iš Lietuvos bei užsienio intensyviai varžėsi siekdami sukurti IT sprendimų prototipus, ateityje galėsiančius prisidėti prie sėkmingos darbo vietos tobulinimo. Daugiausiai komisijos palaikymo sulaukė platforma, padedanti planuoti laiko namuose bei biure paskirstymą ir efektyviai išnaudoti organizacijos erdves. Taip pat – skirtingų turinio valdymo priemonių analizei skirta išmanioji programėlė bei virtualią realybę ir minčių žemėlapius apjungęs skaitmeninis sprendimas.


Pasaulį užklupus Covid-19 pandemijai verslui teko persiorientuoti ir tęsti kasdienius darbus nuotoliniu būdu. Kartu su šiuo pokyčiu į verslo kasdienybę atkeliavo ir iki šiol plačiai neaptarinėti tokio darbo modelio keliami iššūkiai.

„Nuotolinio darbo organizavimas šiuolaikinėje įmonėje kelia daugybę išbandymų. Turime atsakyti į klausimus, ar dirbti namuose ir biure yra vienas ir tas pats bei kodėl žmogus turėtų grįžti į biurą, jei gali dirbti iš namų. Arba jei grįžta, kaip užtikrinti saugias darbo sąlygas biure? Taip pat svarbu tapo ne tik pasirinkti skaitmenines ir fizines darbo priemones, bet ir susiderinti jas su kolegomis, kurie dirba skirtingose erdvėse. Svarbūs išlieka ir įmonės vidinės kultūros bei darbuotojų įtraukimo į bendras veiklas klausimai“, – apie iššūkius pasakoja „Danske Bank“ IT centro Lietuvoje vadovas Giedrius Dzekunskas. 

Šie bei kiti susiję iššūkiai buvo sprendžiami savaitgalį vykusiame „Danske Bank“ hakatone, kurio metu dėl prizinio fondo varžėsi šešios naktinio darbo nepabūgusios komandos. Nuo penktadienio vakaro iki pat sekmadienio ryto jos atkakliai ieškojo atsakymų į klausimus bei kūrybiškai pažvelgė į ateities darbovietės iššūkius. Į pagalbą komandos galėjo pasitelkti ir kompetentingą bei savo patirtimi pasiruošusį dalintis Danske Bank" mentorių būrį.  

Hakatono komisijos narys ir „Danske Bank“ skaitmeninės transformacijos ir reguliacinių programų padalinio vadovas Jacob Thurem Falkenham džiaugėsi stipriomis dalyvių komandomis ir vylėsi, kad ne viena pristatyta idėja bus panaudota ir netolimoje ateityje. 

„Visų komandų pristatymai buvo išties inovatyvūs ir įtraukiantys. Per savaitgalį dalyviai tarsi „nulaužė“ ateities darbovietės kodą – pažvelgę į esamus iššūkius inovatyviai, dauguma pasiūlė sprendimų, kurie ne tik leidžia optimizuoti organizacijos išteklių, darbo vietų paskirstymą, bet ir vienija kolegas, stiprina darbuotojų įsitraukimą. Tikiu, kad šio hakatono metu pradėtos vystyti idėjos jau labai greitai taps organizacijų kasdienybe“, - dalijosi įspūdžiais komisijos narys.

Konkurso finale komandos pateikė įvairių sprendimų, tokių kaip projektų valdymo programa. Ji leistų efektyviau komunikuoti su laisvai samdomais darbuotojais bei lengviau valdyti projektų terminus. Taip pat buvo pristatyta darbo kambarių rezervavimo sistema, sumažinanti asmens duomenų apsaugos pažeidimo riziką. Siekiant sumažinti viruso plitimo įmonėje riziką, buvo pristatyta apyrankė, kuri naudodama ultravioletinę šviesą dezinfekuotų aplink esančius daiktus bei leistų matuoti kūno temperatūrą. 

Aukščiausių komisijos įvertinimų sulaukė komanda „Cypherpunks“, atstovaujama Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) studentės Emos Darbutaitės, Vilniaus universiteto studentų Aniket Chauhan, Agotos Šuliokaitės bei Women go Tech” 2020 programos dalyvės ir analitikės Miglės Katinienės. 

Nugalėtojai sukūrė platformą, skirtą interaktyviam bei lanksčiam darbui, nepriklausomai nuo to, kur yra dirbama – namuose ar biure. Kaip teigė patys dalyviai, tokios idėjos įgyvendinimas darbuotojams leistų lengvai išlaikyti darbo namuose ir biure balansą. Sukurta platforma padėtų planuoti darbą, atsižvelgiant į žmonių kiekį biure ir jame dirbančius kolegas, ir neleistų užsisėdėti namuose informuodama, kokie kolegos jau dirba biure, pakviesdama prisijungti, jei yra laisvų vietų saugiu atstumu. Kūrėjai išskyrė platformos privalumą ir vadovams – sistema kauptų ir analizuotų duomenis bei prisidėtų prie efektyvaus darbo vietų ir kitų erdvių panaudojimo.

Antroji vieta atiteko komandai „Null Pointers“, kurioje jėgas suvienijo Vilniaus universiteto studentai  Marcin Vrublevski, Ernestas Konopliovas, Jaroslav Avižen, Martin Čepulionis bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) studentas Oskar Sverčkov. Komanda sukūrė išmaniosios programėlės, galinčios įvertinti turinio valdymo priemones bei jų veikimo principus, prototipą.

Kūrybiškiausio sprendimo kūrėjais tapo komanda „Test Drive“. Vaido Gecevičiaus, Ryčio Mikalausko ir Kasparo Kažemėko vedama komanda pristatė skaitmeninį sprendimą, apjungiantį virtualią realybę su minčių žemėlapiais, naudojamais turimai informacijai vizualizuoti. 

Viso hakatono metu dalyviai taip pat galėjo pasiklausyti savo sričių profesionalų informatyviuose seminaruose, kuriuose patyrę „Danske Bank“ specialistai dalijosi savo patirtimi ir patarimais komandos formavimo, produktų kūrimo bei pristatymo ir kitais aktualiais klausimais.

Pirmą kartą virtualiai surengtame inovacijų hakatone varžėsi tiek studentai, tiek inžinerijos, programavimo, multimedijų bei duomenų analitikos sričių profesionalai. Taip pat prisijungė ir technologijų bei inovatyvių verslo sprendimų entuziastai ar neseniai į technologijų sritį persikvalifikavę specialistai iš Lietuvos bei užsienio. Sėkmingiausiems hakatono dalyviams išdalintas 5000 eurų vertės prizinis fondas.