Šešeri metai, trys komandos, septynios kryptingos rolės: „Labiausiai motyvuoja atviros galimybės daryti didelius pokyčius“

Dovydas Juodys, „Danske Bank“ Poprekybinių paslaugų Vyresnysis analitikas



Per beveik šešerius metus „Danske Bank“ Dovydas Juodys dirbo trijose komandose, ėjo specialisto ir vadovo pareigas bei išbandė darbą pagal daugiau nei prieš metus organizacijoje integruotą „Agile“ metodiką. Dabar Dovydas gilinasi į analitiko darbą bei drąsiai griauna su juo susijusius mitus. Dinamiškas, įvairiapusis, tiek darnios komandos, tiek gilinimosi į konkrečią sritį reikalaujantis darbas šiuo metu leidžia Dovydui visapusiškai save realizuoti ir tuo pačiu atveria galimybes ateityje rinktis iš kelių karjeros krypčių.

„Organizacija pati stengiasi dėl tavęs“

„Darbe tavęs niekas nevaržo, čia labai daug laisvės. Drąsiai ir atvirai gali komunikuoti, kas tau patinka ir ką norėtum tobulinti, keisti. Atrodo, kad organizacija pati stengiasi dėl tavęs – egzistuoja įvairios programos, sudaromi tobulėjimo planai, skiriamos užduotys, kurios padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Žinoma, privalai stengtis, gerai atlikti savo darbą, rodyti iniciatyvą ir, jei tai darai, kompanija tau padeda nueiti ten, kur nori būti. Šiuo klausimu nėra jokių ribų,“ – tvirtina Dovydas. „Danske Bank jis spėjo įsitikinti ir savo pavyzdžiu patvirtina, kad organizacijoje kilti karjeros laiptais galima ne tik, kaip įprasta galvoti, vertikaliai, bet ir horizontaliai: pereiti iš vienos komandos į kitą ir taip išbandyti jėgas skirtingose pozicijose.

„Prieš ateidamas į „Danske“ kitoje kompanijoje dirbau su įvairiais mokėjimais, jų pavedimais užsienio rinkose. Nors darbo sritis panaši – į mano pareigas įėjo tiesioginis bendravimas su klientais, atsakymai į jiems kylančius klausimus, problemų sprendimai, tačiau norėjau daugiau gilinimosi, situacijų narpliojimo, techninio darbo. Išgirdęs puikius atsiliepimus apie „Danske“, startavau valiutų keitimo sandorių komandoje. Gavau tokį darbą, kokio norėjau – bendravau jau ne su fiziniais klientais, bet su banko verslo klientų aptarnavimo komandos specialistais, turėjau suprasti ir gilintis į technines detales mokėjimams atlikti, – pasakoja Dovydas Juodys.

Nuo specialisto – iki eksperto

Šioje valiutų keitimo sandorių komandoje Dovydas per keturis metus dirbo keturiose skirtingose pozicijose – nuo operacijų specialisto (angl. officer) iki vyresniojo operacijų eksperto (angl. principal officer). „Norėjau tobulėti toliau, išmokti naujų dalykų. Sukaupta patirtis dirbant su įvairiais žmonėmis ir skirtingais projektais lėmė tai, kad kitas mano žingsnis buvo komandos vadovo pozicija tame pačiame Poprekybinių paslaugų (angl. post trade services) padalinyje, tik kitoje – nemokestinių finansinių priemonių (angl. free of payment) – komandoje. Šioje pozicijoje turėjau galimybę dar labiau tobulinti savo lyderystės, vadybos žinias, nes didelę darbo dalį sudarė komandos, personalo valdymo užduotys.

Dovydas vadina save gan technišku žmogumi – jam įdomu gilintis į detales, todėl ir savo komandai stengėsi formuluoti tokias užduotis, kurios leistų suprasti procesų esmę ir leistų daryti tam tikrus patobulinimus. „Ilgainiui įsitikinau, kad mane vis tik labiau domina techninė procesų pusė. Kaip tik tuo metu organizacijoje buvo pradėti diegti „Agile“ darbo metodai. Jais remiantis, buvo naujai suformuota IT komandos struktūra ir, atsiradus galimybei, pernai vasarą perėjau į analitiko poziciją IT komandoje. Labiausiai joje motyvuoja darbas su dideliais projektais ir atviros galimybės daryti didelius pokyčius, turinčius įtakos visos organizacijos darbui ir jos rezultatams, – sako vyresniojo analitiko pareigas „Danske Bank“ Poprekybinių paslaugų padalinyje dabar užimantis Dovydas.

Visada sulaukia grįžtamojo ryšio

Jis dalinasi pavyzdžiu, kai po pusmečio intensyvaus darbo jam su kolegomis pavyko automatizuoti rankiniu būdu atliekamus mokėjimus ir taip sutaupyti bei didinti darbo efektyvumą. „Jei iki šiol tam tikriems mokėjimams atlikti reikėdavo dviejų žmonių, išanalizavus situaciją ir išsiaiškinus, kaip galime pritaikyti jau turimas sistemas – tai įgyvendinome ir mokėjimai dabar yra kuriami automatiškai. Jei ir reikia mechaninio darbo – jam užtenka vieno žmogaus, – paaiškina Dovydas. Jis sako jaučiantis kolegų, vadovų pasitikėjimą, o tai labiausiai jį ir skatina imtis iniciatyvos bei įgyvendinti pokyčius. Svarbu ir tai, kad visada sulaukia grįžtamojo ryšio: jo ir komandos darbas bei indėlis į bendrą organizacijos efektyvumą yra įvertinamas.

Jaustis vertinamais „Danske Bank“ leidžia ir darbuotojus supanti aplinka: „Darbe turime visas galimybes ne tik tobulėti profesinėje srityje, bet ir rūpintis savo sveikata. Įvairios veiklos ir bendruomenės – nuo krepšinio, tinklinio iki jogos, choro užsiėmimų – užtikrina gerą savijautą ir skatina socializaciją,“ – pasakoja D. Juodys. Vis tik jam darbe svarbiausia profesinės perspektyvos, kurios labai plačios – „Danske Bank“ Lietuvoje dirba daugiau nei 100 skirtingų profesijų atstovai. Išbandęs save skirtingose pareigose, Dovydas atviras – jam patraukli tiek visapusiška produkto savininko (angl. product ownership) pozicija, tiek išsamesnis IT suvokimas, tačiau kol nėra tikras dėl tolimesnio savo pasirinkimo, mėgaujasi „Agile“ struktūros suteikiamu lankstumu ir analitiko darbu.