Šešti metai toje pačioje komandoje – Agnei nė nekvepia nuoboduliu. Visada labiau linkusi būti ne ta, kuri klausia, o ta, kurios klausia, „Danske Bank“ Lietuvoje pagrindinė rinkų specialistė (angl. Principal Markets Specalist) Agnė Pilžė šiuo metu dalyvauja „Learning & Development“ programoje, į kurią buvo atrinkti vos keli darbuotojai iš didelės Korporacijų ir institucijų aptarnavimo (angl. Large Corporates & Institutions Services) komandos. Tikslingai pasirinkusi projektų valdymo, o ne lyderystės kryptį, darbe Agnė ne tik gilina žinias ir semiasi patirties šioje srityje, bet ir dalyvauja organizacijos strategijos kūrime, bando perprasti renginių užkulisius bei veda mokymus.
Priešingai nei įsivaizdavo: darbas dinamiškas, įdomus ir atsakingas
„Prieš daugiau nei penkerius metus eidama į pokalbį dėl darbo ypatingai daug nesitikėjau – turėjau darbą ir tik „Danske Bank“ Lietuvoje jau dirbusios kolegės paraginta dalyvavau atrankoje į tuo metu laisvą vyresniojo specialisto (angl. Senior Service Delivery Officer) poziciją. Atviras, draugiškas ir šiltas pokalbis ne tik maloniai nustebino, bet ir motyvavo. Po jo išėjau labai norėdama sulaukti skambučio ir kvietimo pradėti darbą“, – prisimena Agnė Pilžė. Ji taip pat prisipažįsta, kad iki ateidama į „Danske Bank“ paslaugų ir technologijų centrą, darbą jame įsivaizdavo kaip labai rutininį, monotonišką, bet jau pirmosiomis darbo dienomis įsitikino, kad yra priešingai – tai dinamiškas, didelio įsitraukimo ir atsakomybės reikalaujantis darbas.
„Darbas paslaugų ir technologijų centre suteikia galimybę matyti platesnį vaizdą – tai, kas iš tiesų vyksta už banko durų, ko banko klientai nemato. Aplinka ir darbo pobūdis čia ne mažiau dinamiškas nei įprastame banke, kokiame tiesiogiai su klientais dirbau iki ateidama į „Danske Bank“ Lietuvoje. Čia taip pat bendrauju su klientais, tik klientai dabar – didelės tarptautinės įmonės, finansinės institucijos. Klientai finansiškai išprusę – jiems nereikia aiškinti primityvių, bazinių dalykų, puikiai žino, ko reikia ir privalai jiems pateikti tikslius atsakymus. Taigi, darbas ne tik intensyvus, bet ir labai atsakingas“, – pasakoja Agnė.
Darbui dinamiškumo suteikia ir pačios Agnės iniciatyvumas: „Kai esi tiesiog specialistė arba vyresnioji specialistė, tavo pagrindinis tikslas yra mokėti gerai atlikti kasdienes operacijas. Kai jau išmoksti ir jos nebeužima tiek daug laiko, tada pati sprendi – ar užsiimti mažiau svarbiais, pašaliniais darbais, ar ką nors įdomesnio nuveikti. Žinoma, rinkausi antrą variantą – kreipiausi į vadovą, nes žinojau, kad galiu daugiau. Greitai buvau paskirta į projektą, kurio metu buvo kuriama centralizuota mokėjimų sistema“, – dalinasi Agnė. Pasak jos, projektas tikrai labai gerai pavyko ir netrukus Agnei buvo pasiūlytos naujos – vyriausiosios specialistės – pareigos toje pačioje Tarpbankinių valiutų paslaugų (angl. Foreign Exchange Services) komandoje.
Svarbiausia – atsiriboti nuo skaičių ir pasikliauti komanda
Atsakingesnės pareigos nesustabdė Agnės nuo dalyvavimo ir papildomoje veikloje – ji buvo paskirta į komandą, kuri turėjo perimti funkcijas iš iki tol Danijoje jas atlikusių kolegų. „Mano ir dar vienos kolegės užduotis buvo mokytis ir perkelti jų patirtį čia, į Lietuvą. Įprastai tokiu atveju būtume važiavusios į Daniją, ten kurį laiką dirbusios, mokiusiosios ir grįžusios – viską perdavusios čia, Lietuvoje, dirbantiems kolegoms, bet viskas vyko COVID-19 pandemijos metu, todėl tą patį procesą turėjome įgyvendinti nuotoliniu būdu. Buvo gana sudėtinga – per „Teams“ skambindavomės, stebėdavome jų darbą, klausinėdavome, taip pat ruošėme dokumentaciją“, – pasakoja Agnė.
Vis tik didžiausiu profesiniu iššūkiu Agnė įvardija ne darbą per pandemiją ar vykdomus svarbius projektus, bet stresą, su kuriuo turi susitvarkyti, kai tenka atlikti didelių sumų pervedimus: „Kartais, kai sistema paveda ir tenka mokėjimus atlikti rankiniu būdu, turiu pati rašyti mokėjimus. Būna, kad rankos dreba spaudžiant „send“ mygtuką, kai matai skaičių su kokiais devyniais nuliais. Tokiais momentais svarbiausia atsiriboti nuo skaičių ir pasikliauti komanda. O ji surinkta tikrai kompetentinga, stipri, visi su atitinkama patirtimi. Kiekvienas komandoje žino, ką turi padaryti ir, kai reikia, padeda“, – sako 12-os žmonių komandoje dirbanti specialistė.
Susitvarkyti su stresu darbe jai taip pat padeda prioritetų susidėliojimas: „Vis tiek, vieni darbai skubesni už kitus ir reikia susitvarkyti. Išmoksti. Darbo pradžioje iš tiesų buvo baisu, kai reikėdavo daryti didelių sumų pervedimus, bet kai tai vyksta kasdien ir ne po vieną kartą, sumos tampa tiesiog skaičiais ekrane.“
Su naujomis pareigomis – naujos galimybės
Nors gali atrodyti, kad nuolat ypatingo dėmesio ir atsakomybės reikalaujančios užduotys vargina ir turėtų atsibosti, Agnė supranta, kad dar daug ką gali nuveikti dirbdama toje pačioje komandoje: „Visada geriau jaučiuosi tuomet, kai galiu atsakyti į kylančius klausimus, kai viską žinau, o ir tobulintinų sričių mano darbe dar tikrai yra. Tam, kad galėtumei visus niuansus pastebėti, o kažką keičiant nepakenkti kitoms sritims, turi labai daug žinoti, todėl dar noriu likti ir dirbti toje pačioje komandoje“, – aiškina Agnė, šių metų pavasarį pradėjusi eiti naujas, pagrindinės specialistės (angl. Principal Specialist) pareigas.
Su naujomis pareigomis Agnei atsivėrė ir naujos galimybės. „Šiuo metu dirbu su banko strategija. Ji skirstoma į keturias kertines kryptis ir kiekvienoje jų įgyvendinamos įvairios iniciatyvos. Dalyvauju keliose iš jų. Buvau atrinkta iš visos Korporacijų ir institucijų komandos į nedidelę grupelę darbuotojų, kurie dalyvauja „Learning & Development“ programoje. Ji skirstoma į dvi dalis – tiems, kurie nori tobulinti savo lyderystės įgūdžius, ir tiems, kurie nori gilinti žinias projektų valdyme. Dalyvauju kaip tik šioje programos dalyje – bendraujame su įvairiais projektų vadovais, stebime jų darbą, klausomės jų sėkmės istorijų, semiamės patirties“, – pasakoja Agnė.
Ji atvira – lyderystė ir vadovavimas žmonėms jos niekada netraukė, visada įdomesnė buvo specialistės pozicija: „Žinau, kaip veikia procesai, matau ir galiu pasakyti, kaip juos patobulinti. Tik duokite man įrankius ir kas galėtų padėti.“
Mokosi pati ir moko kitus
Agnė ne tik mokosi ir tobulėja pati, bet ir moko kitus. „Esu stipri mokėjimų rašyme, o su jais organizacijoje dirba ne tik mūsų komanda. Gavau pasiūlymą paruošti mokymo medžiagą ir padėti perprasti šį atsakingą darbą naujai atėjusiems įvairių komandų nariams. Pradėjome praėjusiais metais. Ši iniciatyva kitoms komandoms labai patiko, tad tęsiame ją ir šiemet. Mano vedamuose mokymuose dalyvauja po kelis žmonės iš skirtingų komandų. Jei jos mažesnės – ir visi komandos nariai, iki 15 žmonių“, – pasakoja A. Pilžė.
Kaip mokymų ir įvairių pristatymų vedančioji Agnė buvo pastebėta renginius organizuojančių kolegių. Jos pakvietė ją prisijungti ir prie renginių organizavimo, kurio ji ėmėsi taip pat su dideliu entuziazmu. „Tai vienas pavyzdžių, kai dirbant vienoje konkrečioje srityje gali save išbandyti visiškai kitoje. Svarbu, kad net jei papildomi projektai, iniciatyvos, veiklos nėra susijusios su tiesioginiu darbu, tave už tai vertina. Vadovai mato ir skatina mus save išbandyti įvairiose srityse“, – džiaugiasi Agnė.
Dėl galimybių augti, tobulėti, atrasti save skirtingose srityse nepaliekant organizacijos ji drąsiai darbą „Danske Bank“ Lietuvoje rekomenduotų ir kitiems. Tuo metu pati Agnė plačiai naudojasi ne tik šiomis galimybėmis, bet ir papildomomis naudomis, kurias suteikia darbas: „DANSKE“ miestelis turi viską vienoje vietoje. Nori – gali eiti pasportuoti, po darbo pirmame aukšte įrengtoje studijoje suorganizuoti komandos bendrą vakarienę, o pavargus dirbti – pasidaryti pertrauką žaidžiant stalo tenisą ar tiesiog pasnaudžiant. Labai patogu. Dar tik laukiame, kol naminius gyvūnėlius galėsime atsivesti į biurą – bus praktiškai namai.“