Darbe su kolegomis, lyg namie su šeima, besijaučiantis ir besielgiantis Aleksandr Voronkov stengiasi, kad taip jaustųsi visi jo komandos nariai. Nors žino, jog atsirastų prieštaraujančių šiam požiūriui, Aleksandrui svarbiausia, kad darbuotojas darbe jaustųsi laimingas. Tokia jo, kaip vadovo, strategija. Siekis jaustis laimingu, pirmiausia, atvedė Aleksandrą į „Danske Bank“, motyvavo kilti karjeros laiptais, plėsti savo kompetencijas ir ieškoti galimybių. Jų, pasak Aleksandr’o, didelėje organizacijoje visada yra – reikia tik stengtis ir tikslingai jų siekti. 

Darbe kaip namie: siekia, kad visi komandoje taip jaustųsi

„Darbe jaustis laimingu – tokia mano strategija. Būtent tai išlaiko ir stiprina mano komandą – jie nežiūri darbo skelbimų, neatsakinėja į talentų medžiotojų skambučius, kitų įmonių atstovų kvietimus. Aš stengiuosi, bendraudamas su kolegomis, įžvelgti darbuotojų potencialą bei juos motyvuoti, jiems patarti, ko jie gali pasiekti mūsų organizacijoje, parodyti jiems galimą karjeros kelią“, – pasakoja Aleksandr Voronkov, „Danske Bank“ priklausančios pensijų valdytojos „Danica Pension IT vadovas Lietuvoje.

Patardamas, bendraudamas ir dirbdamas su kolegomis, Aleksandr išlieka atviras: „Esu atviras žmogus, tokią atmosferą kuriu ir visų prašau, kad taip bendrautume – kalbėtumėmės tiek darbo, tiek laisvalaikio temomis. Siekiu, kad darbe kolegos jaustųsi kaip namie, kaip šeimoje. Ir tai išlaiko žmones. Štai prieš kelias savaites girdėjau iš naujoko atsiliepimą, jog jis yra labai prisirišęs prie komandos. Nors neprivalo, nori eiti į ofisą, nes čia jaučiasi kaip klasėje su klasiokais. Džiaugiuosi, jog komandoje pavyksta kurti tokius stiprius emocinius ryšius.

Laikydamasis šio požiūrio, 28 žmonių komandai vadovaujantis A. Voronkov stengiasi, kad komandoje vyrautų laisvė: „Aš noriu suprasti, pamatyti ir visada klausiu, kas žmogui patinka, kur jis nori būti, žiūriu į jo ateitį – jei darbuotojas tikrai kažko nori, jis tai gaus, išmoks. Bandau suprasti ir surasti jam tokį darbą, kur jis jaučiasi užtikrintai, gerai ir, jei pavyksta, žinau, kad jis dės pastangas, bus motyvuotas. Vadinasi, gerai dirbs, pasieks gerų rezultatų, o tai bus naudinga visai komandai, visai organizacijai.“

Niekas niekada netrukdė, o skatino siekti daugiau

Siekis būti darbe laimingu ir patį Aleksandr’ą atvedė į „Danske“ bei visą laiką skatino ieškoti labiausiai jam pačiam tinkančio ir patinkančio darbo. „Iš ankstesnių savo darboviečių išėjau tuomet, kai jutau, jog darbas nebeteikia malonumo. Vienu atveju pats vienas buvau atsakingas ir dariau viską, kitu – jaučiausi darantis nereikalingą darbą. Į „Danske“ atėjau žinodamas, kad tuometinėse – IT programų palaikymo specialisto (angl. application support) – pareigose neišnaudosiu visų savo kompetencijų, bet jutau, kad ateityje jas galėsiu pritaikyti, kad manyje mato perspektyvą.

Ir iš tiesų: nuo pat darbo „Danske“ pradžios Aleksandr’ui niekada niekas netrukdė, nedraudė, priešingai – skatindavo daryti daugiau: „Čia jaučiuosi reikalingas, jaučiu, kad turiu laisvę išreikšti save. Niekas niekada man nedrausdavo paimti daugiau ir daugiau į savo rankas, plėsti valdomų projektų sąrašą. Taip mano atsakomybės vis augo ir augo, kol galiausiai pradėjau vykdyti įvairius techninius, inžinerijos darbus, kuriuos pagal kvalifikaciją galėjau ir norėjau daryti, todėl nuo pat pradžių pats ieškojau, kaip galiu panaudoti savo žinias, rodžiau motyvaciją, energiją ir gebėjimus.

Kai pajuto, kad kažko trūksta - ėmėsi iniciatyvos kuriant naujas pareigas

Užėmęs naujas programinės įrangos inžinierius-operacijų specialisto (angl. DevOps) pareigas, Aleksandr ir toliau vadovavosi siekiu suprasti daugiau, žinoti daugiau, taip pat – kiek galėdamas padėti, patarti kitiems. „Kartu pradėjo dirbti vienas, paskui antras, trečias programinės įrangos inžinierius-operacijų specialistas. Galiausiai supratau tapęs komandos lyderiu. Apie tai drąsiai pasakiau savo vadovui, paklausiau dėl galimybės tapti oficialiu komandos lyderiu. Net ir pasikeitus mano vadovui, nesustojau rodyti, jog noriu ir galiu daryti daugiau. Pastangos ir iniciatyva neliko nepastebėta – buvau paskirtas „Danica Pension“ organizacijos Lietuvoje IT vadovu. Nors iš pradžių – laikinai, iš karto ėmiausi pareigų su pilna atsakomybe ir didele energija,“ – pasakoja Aleksandr.

Jis atviras – kai buvę jo kolegos dabar klausia, kaip jaučiasi užimdamas vadovo pareigas, atsako, jog puikiai, lyg būtų sukurtas šiai rolei. Negana to, dar vienos papildomos pareigos – IT architektūros skyriaus vadovo – Aleksandr’ui patikėtos tik dėl jo paties iniciatyvumo, kai tik pajuto, kad darbe ėmė kažko trūkti: „Pirmiausia, pamačiau, kad turiu laisvo laiko ir reikia save kuo nors užimti. Antra, nenorėjau stovėti vietoje. Trečia, supratau, kad į tam tikrus personalo valdymo ir vadybos klausimus negaliu atsakyti, kad negaliu priimti tam tikrų sprendimų. Apie tai pasikalbėjau su kolega, kuriuo pilnai pasitikiu, ir supratau, ką turiu daryti – pasiūliau organizacijoje steigti IT architektūros skyrių, sulaukiau palaikymo ir pats ėmiausi lyderio pareigų.“

Dirba su vienu svarbiausių organizacijos projektų

Užimamos papildomos pareigos leidžia Aleksandr’ui realizuoti ne tik savo patirtį ir žinias, bet ir daryti įtaką visos „Danica Pension“ mastu. „Su šios organizacijos kolegomis sprendžiame, kaip skirtingos komandos turi bendradarbiauti iš techninės pusės, o nuo techninio dizaino priklauso ir organizacinis dizainas, t.y. darome įtaką ne tik techniniams, bet organizaciniams procesams,“ – sako Aleksandr ir pateikia pavyzdį: „Šiuo metu kaip tik kuriame architektūrą naujam projektui – interneto svetainę korporatyviniams „Danica Pension“ klientams, kitaip – esame atsakingi už IT architektūrą vienam iš svarbiausių organizacijos projektų.“

IT architektūros naujai paslaugai kūrimą Aleksandr palygina su pastatų pamatais, ant kurių stovi visos sienos, langai, stogas, t.t., ir kuriuos įrengiant reikia žinoti bei įvertinti, kokios medžiagos bus naudojamos, kokius reikalavimus, standartus turės atitikti būsimas pastatas. „Mes taip pat dėliojame, kaip ir kas turi būti, bei ruošiame pagrindinį funkcionalumą, t.y. pagrindą, iš karto atsakydami į visus klausimus apie techninius reikalavimus, technologijas ir t.t. tam, kad kitos komandos toliau galėtų efektyviai dirbti, o klientas gautų tokį sprendimą, kokio tikisi,“ – paaiškina A. Voronkov.

Darbas didelėje organizacijoje atveria daug galimybių tiek pradedantiems, tiek vadovams

Jis taip pat atskleidžia, jog tam, kad galėtų dalyvauti sprendžiant visai organizacijai svarbius klausimus, turėjo pats suformuoti poreikį, kalbėtis su interesuotomis pusėmis bei gauti jų pritarimą. „Viena iš priežasčių, atvėrusių tokią galimybę – darbas didelėje organizacijoje. Jis suteikia daug ir įvairių progų realizuoti savo tikslus bei potencialą. Vienokios jos užimant vadovo pareigas, kitokios – tik pradėjus dirbti „Danske. Ką aš patariu neseniai dirbantiems – pirmiausia, domėtis atviromis darbo pozicijomis pačioje organizacijoje. Jau būdamas jos dalimi, visada gali prieiti prie atitinkamų vadovų ir pasiteirauti, sužinoti daugiau. Antra, pats matai, kaip kokiai komandai sekasi, kokiai kokių kompetencijų trūksta, ir gali jas pasiūlyti,“ – pataria Aleksandr.

Trečią, ką jis įvardina kaip galimybę didelėje organizacijoje rasti sau tinkamiausią poziciją, nuolat mokytis ir tobulėti, – tai itin platus profesijų ir pareigų spektras. „Kol nepradedi dirbti didelėje organizacijoje, net neįsivaizduoji, kokie darbai tavo profesijos žmogui egzistuoja. Paprastai, IT studijavęs žmogus žino apie programuotojo, testuotojo, dar analitiko darbą, bet dar yra programuotojai, kurie specializuojasi front-end, back-end, mainframe ir kitose srityse. Yra testuotojai, kurie automatizuoja procesus, daug IT specialistų, atsakingų ne tik už paslaugų kūrimo, bet ir jų teikimo procesą, kaip paleidimo vadybininkai (angl. release managers), pokyčių vadybininkai (angl. change managers), gedimų vadybininkai (angl. incident managers), t.t. ir dar begalės kitų darbų. Tad, jei net jau dirbant tam tikrą darbą, supranti, kad jis ne visai tenkina, patinka, visada gali domėtis, dairytis ir rasti kitą, tinkamesnį, įdomesnį.“

Jau užimant vadovo pareigas, pasak Aleksandr, galimybių keistis ir keisti „Danske“ taip pat daug. „Nuolat vyksta įvairūs organizaciniai pokyčiai, reikia juos stebėti, o pamačius galimybę – ja pasinaudoti. Antra, kaip jau parodžiau savo pavyzdžiu, galiu pats inicijuoti įvairius pokyčius ir sau susikurti galimybes. Tai, kaip man pavyko sukurti IT architektūros skyrių, taip ar panašiai galima inicijuoti naujus sprendimus kitose srityse, nes svarbiausia yra žmonės,“ – pabrėžia „Danske Bank“ daugiau nei 7 metus dirbantis A. Voronkov. Jis tikras: jei žmogus gabus, rodo norą, ambicijas, mato perspektyvą, tikrai bus inicijuoti net organizaciniai pakeitimai tam, kad išlaikyti jo motyvaciją, realizuoti potencialą bei taip sukurti vertę tiek darbuotojui, tiek pačiai organizacijai.