Prieš daugiau nei penkerius metus Danske dirbti pradėjęs Žygimantas Girdzijauskas pats nebūtų ryžęsis siūlyti savo kandidatūros darbui globalių paslaugų ir technologijų centre, nes buvo įsitikinęs, kad jo kompetencijos nėra tam tinkamos. Tuo tarpu dabar jis mato, kiek daug galimybių atveria darbas didelėje organizacijoje, net jei turima darbo patirtis nėra tiesiogiai susijusi su finansais, bankine veikla. Atėjęs iš statybų sektoriaus, Danske Žygimantas taip pat perėjo nuo operacijų prie vadybos bei skatina ir kolegas nesustoti mokytis: pasitikrinti žinias, įgauti naujų ir stiprinti norimus gebėjimus, dalyvaujant banko socialinėje veikloje. 

Skandinaviški darbo principai išlaisvina kūrybinį potencialą

„Iki prisijungiant prie „Danske Bank“ prieš 5-erius metus, dirbau visiškai kitoje srityje – vykdžiau statybų projektus Skandinavijos investuotojams visoje Europoje bei danų užsakovams ieškojau gamintojų Lietuvoje. Tik todėl, kad mokėjau danų kalbą, mane pakvietė Danske darbui Aptarnavimo centre (angl. Help Desk). Neturėjau pakankamai IT kompetencijų, tačiau mane užtikrino, kad naujo darbuotojo įvedimo bei apmokymų programa bus veiksminga ir galėsiu kvalifikuotai atlikti darbą. Praktika parodė, kad taip ir buvo. Man pačiam buvo labai įdomu dalyvauti tokiame greitame profesijos keitimo procese,“ – dalinasi Žygimantas. 

„Jau turėdamas darbo su Skandinavijos įmonėmis patirties, čia dar kartą įsitikinau, kodėl man taip patinka skandinaviška vadybos sistema. Organizacijoje pasitikima žmogumi, jis yra motyvuojamas, o ne baudžiamas. Tai išlaisvina žmogaus kūrybinį potencialą ir leidžia daug efektyviau dirbti,“ – pasakoja Ž. Girdzijauskas. – „Buvau įpratęs greitai mokytis naujų dalykų, o čia niekas dėl nieko nespaudė. Nepaisant to, trys mėnesiai, pasirodė, yra daugiau nei pakankamai išmokti visiškai naujos srities. Jau praėjus vos pusei mokymosi laiko, pradėjau imtis gerokai daugiau darbų ir atsakomybių, negu buvo numatyta.“ 

Organizacija siūlo daug galimybių stiprinti žinias, plėsti kompetencijas

Tuo metu Žygimantas sau buvo išsikėlęs tikslą pabandyti dirbti organizacijoje mažiausiai metus laiko ir per juos įvertinti, kaip jam sekasi. „Tik pradėjus dirbti pamačiau, kiek daug galimybių augti, stiprinti žinias ir plėsti kompetencijas siūlo organizacija. Pavyzdžiui, kiekvienas gali dalyvauti organizacijos socialinėje veikloje ir taip plėtoti savo norimas vadybos ar kitas kompetencijas,“ – dalinasi Ž. Girdzijauskas. Jis pats pačiame pandemijos įkarštyje įsteigė ir ėmėsi vadovauti socialiniam klubui (angl. Social Hub), kuris karantino sąlygomis organizavo nuotolines veiklas darbuotojams, tokias kaip rytiniai Advento laiškai kolegoms, protmūšiai, žingsnių iššūkiai.

Pasibaigus pandemijai, Žygimanto įsteigtas klubas viename iš organizacijos departamentų toliau gyvuoja, o jis pats prisijungė prie visos organizacijos darbuotojus jungiančio socialinio klubo „Social Co-founders“, kuris organizuoja Danske renginius – nuo sporto ir kitų teminių renginių iki visų darbuotojų šeimų susibūrimų bei vasaros švenčių. „Neseniai su kolegomis aptarėme naują idėją, kurią norėtume įgyvendinti. Iki šiol, kaip šio klubo narys, suorganizavau porą renginių ir dar šioje srityje jaučiuosi naujokas,“ – sako Žygimantas.

Vadovo pareiga - įžvelgti kiekvieno darbuotojo potencialą

Toks – naujoko – apibūdinimas jam visiškai netinka, kalbant apie vadybą: „Vadyba – mano pašaukimas, o mano, kaip vadovo, pareiga – įžvelgti kiekvieno darbuotojo potencialą. Tai bene įdomiausia individualaus darbo su komandos nariais dalis – paskatinti kiekvieną susiprojektuoti savo tikslus ir palydėti jų siekiant. Šis kelias labai skirtingas, priklausomai nuo kiekvieno žmogaus pasiruošimo ir motyvacijos. Vieni yra patys susiplanavę savo karjerą, tad mano rolė yra tik leisti ir patarti. Tuo tarpu kitas gali visiškai nenorėti profesinių pokyčių ir jokiu būdu negaliu to brukti per jėgą.“

Pasak Žygimanto, šiuo metu vadovaujančio 16 specialistų komandai, jeigu žmogus neturi patirties, jis nežino nuo ko pradėti, galbūt netgi raginimus kažką daryti iš karto atmeta, nes abejoja, ar sugebės, mokės. „Štai čia labai svarbu, kad vadovas matytų žmogų iš šalies, kaip jis atlieka net pačias paprasčiausias užduotis, kokių įgimtų savybių ar talentų jis turi. Tai pastebėjus, vadovas gali patarti, kurią kryptį rinktis. Gal žmogus ir pats per ilgesnį laiką nukeliautų tuo keliu, įdėjęs nemažai darbo – pasiektų užsibrėžtų tikslų, bet man smagu, kai galiu anksčiau pastebėti, paskatinti, padėti.“ 

Galimybių organizacijoje turi visi: ir su patirtimi, ir be patirties

Žygimantas ne tik skatina kolegas, bet ir pats ryžtingai išbando naujas galimybes. Prieš ketverius metus, jis ryžosi palikti „Danske Bank“, nes pradėjo ilgėtis vadybos. Atsiradus galimybei užimti vadovo pareigas Danske, Ž. Girdzijauskas grįžo ir per pastaruosius du darbo metus taip pat pakeitė darbo poziciją: dirbo vienoje iš Pinigų plovimo prevencijos (angl. Anti Money Laundering – AML) mokėjimo operacijų (angl. Transaction Screening) komandų, o pernai perėjo į Nekilnojamo turto įsigijimo Danijoje (angl. Buying Home DK) komandą: „Tai padariau vien dėl to, kad dabartinėje komandoje, diskusijose su kolegomis Danijoje, turiu galimybę daugiau naudoti danų kalbą.“

Nepaisant sukauptos daugiau nei 25 metų darbo patirties įvairiose srityse ir organizacijose, jis mato daug galimybių tobulėti ir augti Danske: „Galimybių mūsų organizacijoje turi visi – ir su patirtimi, ir be jos, svarbiausia – bandyti. Skaitant darbo aprašymus, dažnai kyla daugybė klausimų ir abejonių, bet aš laikausi principo ir visiems rekomenduoju: jeigu žmogus darbo aprašyme atpažįsta dalį savęs, ir jeigu mano, kad gali gana greitai išmokti, būtina bandyti.“