Šimtas pažinties dienų: kaip užtikrinti sėkmingą darbuotojo startą?

Justina Telyčėnė, „Danske Bank“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė


Šiandien, vykstant talentų medžioklei, įmonėms tenka pakovoti ne tik pritraukiant naujus darbuotojus, bet ir juos išlaikant. Darbuotojo išlaikymas grindžiamas jo patirtimi organizacijoje, o ši prasideda nuo sėkmingos integracijos. Tad kaip įvesti naujus darbuotojus į įmonę ir užsitikrinti pergalę kovoje dėl geriausiųjų?

 

Naujoko aritmetika arba kam reikalinga integracija?

 

Personalo atrankų metu pastebiu, kad šiuolaikiniai darbuotojai, skirtingai nei prieš dešimtmetį į darbo rinką įžengę žmonės, ryžtingai priima asmeninius sprendimus, nebijo pokyčių, nori mokytis ir įgauti patirties, siekdami profesinio augimo. Jie yra pasiruošę į darbą įdėti didelę dalį savęs, tačiau su sąlyga, kad organizacijoje jausis pastebėti, įvertinti ir pagirti.

 

Skaičiai rodo, kad tinkamai pasirūpinus naujo darbuotojo įvedimu, organizacija gali džiaugtis iki 62 proc. didesniu jo produktyvumu ir iki 69 proc. mažėjančia personalo kaita trumpuoju periodu nuo įdarbinimo.

 

Šiuo metu pasaulyje vyrauja tendencija, jog iki 20 proc. darbuotojų rinkoje organizacijas palieka per pirmąsias 45 dienas, tad sėkmingas naujoko startas darbovietėje yra itin svarbus tiek pačiam darbdaviui, tiek darbuotojui.

 

Sėkmingas startas – tvirtas pamatas po kojomis

 

Taip jau yra, kad kiekvienas darbuotojas profesiniame kelyje visuomet išgyvena tam tikrą cikliškumą. Motyvaciją keičia pasimetimas, vėliau – prasmės ir tikslo paieškos, kurių sėkmingas rezultatas pasireiškia didėjančiu įsitraukimu, iš naujo kylančia motyvacija ir lojalumu organizacijai. Po kurio laiko šį ciklą darbuotojas išgyvena iš naujo.

 

„Danske Bank“ praktika rodo, kad standartizuotame įvedimo procese dalyvaujančių darbuotojų minėtas motyvacinis ciklas tęsiasi ilgiau: jie žino tam tikras gaires, kurios padeda kurti pasitikėjimą aplinka ir savimi, pasižymi didesniu įsitraukimu, greičiau įsilieja į kolektyvą ir produktyviau mokosi atlikti reikiamas užduotis. Kitaip tariant, darbuotojai, kurie praeina standartizuotą naujoko įvedimą į organizaciją, greičiau atsistoja ant abiejų kojų.

 

Labai svarbu, kad kiekviena įmonė rūpintųsi tinkamai parengta integracijos programa. Teisingai atlikti veiksmai įtraukiant naujus darbuotojus, rodant jiems dėmesį ir rūpestį užtikrina efektyvesnį jų žinių įgijimą, mažesnę socialinę atskirtį, lūkesčių suvaldymą, aiškesnes atsakomybes ir saugumo jausmą darbovietėje.

 

Kaip įtraukiame naujuosius kolegas?

 

Įvedant naujus kolegas labai svarbia atsakomybe laikome padėti darbuotojui suprasti, kieno dalimi jis tampa nuspręsdamas prisijungti prie „Danske Bank“ šeimos. Jau nuo pat pirmųjų žingsnių, vos pasirašius darbo sutartį, naujam kolegai suteikiame galimybę prisijungti prie virtualios platformos per išmanųjį įrenginį, kurioje galima rasti pristatomąją informaciją apie organizaciją ir jos vertybes. Iki pirmosios darbo dienos žmogiškųjų išteklių komanda aktyviai dirba, kad naujai prisijungęs kolega būtų įvestas į visas pagrindines sistemas bei jam būtų paruošta darbui reikalinga įranga.

 

Per pirmuosius mėnesius naujasis darbuotojas taip pat gauna gidą apie tai, ką jam reikia sužinoti ar atlikti per pirmąsias 100 dienų organizacijoje. Be viso to, visiems prie mūsų panašiu metu prisijungusiems naujiems kolegoms organizuojame specialius susipažinimo renginius. Jų metu gilinamos žinios apie organizacijos struktūrą, viziją bei vertybes, klausomasi įkvepiančių sėkmės istorijų.

 

Stengdamiesi integruoti naujuosius kolegas klausiame ir jų nuomonės apie tai, kaip mums sekasi, skatiname grįžtamojo ryšio kultūrą. Atsižvelgdami į atsiliepimus, nuolat tobuliname ir pildome integracijos programą tam, kad būsimi „danskiečiai“ dar lengviau įsilietų į kolektyvo gretas ir jaustųsi radę savo vietą po profesine saule.